Ungdomsting

En FANTASTISK dag igår på Djurö.
Våra unga ger sina åsikter och utrycker sina farhågor om kommunen. Det var inspirerande att lyssna på dessa kommuninvånare. Efter att ha arbetat med unga i så många år borde man inte bli förvånad längre över vilken inneboende styrka och glädje som finns där, men tack och lov så blir jag det igen.
Det är första året som jag har haft möjligheten att kunna gå på detta ungdomstinge. Men jag hoppas verkligen att det inte blir sista.
Dessa ungdomar har lagt ner arbete och tid och i vissa fall känslor på frågor som är viktiga för dom. Vad jag förstår så saknas det tydliga kanaler för svaren tillbaka till våra ungdomar. Vi som politiker är skyldiga dem att lägga ner minst lika mycket tid som de har gjort och att visa hur vi gör.

Det finns områden för utvecklign här kan man säga och det kommer att ske hoppas jag.

Fotsättning följer.......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär