Kontaktfamiljer.

I dagens Metro skriver Hillevi Wahl "Jag vill ha en gala för kontaktfamiljer".
Man kan inte annat än att hålla med.
I Värmdö kommun har det alltid varit, så länge jag vet, svårt att hitta kontaktfamiljer åt utsatta barn.
Men det gör det inte mindre viktigt för det.
Jag vet inte hur många barn i vår kommun som har hjälp men jag vet att det är fler som behöver hjälp än som får hjälp.
Hillevi Wahl skriver att 385 000 barn lever med föräldrar som har missbruksproblem. Jag vet inte hur den siffran omvandlas till värmdö men våra problem med alkoholen gör att vi har våra barn som har ett behov av en kontaktfamilj.
385 000 barn..... Det är oerhört massa barn. Dom skulle inte få plats på en stor fotbollstadium ens.
Om DU vill göra en insats följ denna länken då....

Att vi på nytt skulle bli som barn är att begära för mycket. Men vi kan försöka förhindra att våra barn blir som vi.
Erich Kästner. 1899 - 1974

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär