Ett vår tecken eller bara vårt tecken?

Nu när solen börjar lysa allt mer intensivt på himlen och man kan i alla fall ana lite vår i luften tänkte jag försöka återkomma med bloggandet.

Mycket har hänt sedan sist mer än vad som behöver nämnas. Både privat och med politiken.
Jag är ordförande i kultur och fritidsnämnden och har ett särskilt ansvar i ungdomsfrågor (ungdomssamordnare). Tillika har jag blivit döpt, oheligt men i alla fall, till Broder Tuck på grund av min vana att gå i munkjacka, Det har säkert inget med min frisyr, kroppshydda eller kärlek till rödvin att göra.

I kommunen har vi fått in folk från SD. Dessa har beklagat sig i en insändare i NVP att dom inte har något att såga till om. SD´s 2 representanter sitter i kommunfullmäktige. Där har de valt, så vitt jag vet och har sett, att i stor sett hela tiden rösta på oppositionen. I samma artikel ovan tackar SD´s representant Lars Bryntesson (S) för att "dennes försök att utöka antalet platser i nämnder och styrelser, dock utan resultat, men i valberedningen lyckades han få in oss. Hatten av för Bryntesson". Någon annan än jag kan säkert påpeka för SD´s representant att man sitter i valberedningen automatiskt och att det inte alls har med Lars Bryntesson att göra.
Ola Mattsson från MP klär vackert av SD´s hela argumentation här.

Tidigare har jag varit inne på oskick med hemliga inlägg. S hade för c:a ett år sedan en hel hemlig blogg som dom myckert klädsamt lät falla i glömska efter det att jag började rota i det. Nu så låter NVP läsara skicka insändare hemligt. Mårtensson har nämnt detta och gillar det inte. Inte jag heller. Man kan nu säga vad man vill i NVP utan att stå för det. Precis som Stefan Mårtensson så kan jag. till nöds, acceptera att man är anonym vid svaren men inte som författare till debattartiklar.

Nåja.
Året traskar vidare och kommer strax att övergå till vår och sommar.

I kväll är det komunfullmäktige och det skall bli intressant att se vilka egna ställningstagande SD kommer att göra i kväll.

Kommentarer

Kul att du bloggar igen Fredrik.

Man kan väl säga att SD och FP spelade i samma liga igår, inga egna ställningstaganden. Trots att chansen fanns, inte minst för den med särskilt ansvar för ungdomsfrågor.

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär