En glädjens dag.. och en sorgens



Jag har fått höra att jag har i alla fall minst en läsare, det är bra. Sen får jag höra att personen ifråga läser min blogg på samma sätt som fan läser bibeln, då är det sorgligt.

Jag skrev i ett tidigare inlägg på min blogg, här, hur man skall, enligt mig, tolka anbudstid och giltighetstid som två olika begrepp.

Nu har istället en kollega från andra sidan bordet tolkat detta inlägg som om jag har haft information om vilka anbud det finns om Ljung.
I mitt inlägg försökte jag att räta ut ev frågetecken som mina kollegor verkade ha ang "anbudstid" och "giltighetstid", som en lekman på området. Jag tyckte att jag gjorde ett bra jobb också.
Utav ungefär 177 ord verkar det som om min kollega har hakat upp sig på två, VILKET och FÖRETAG. Jag skulle ha kunnat skrivit VILKA och FÖRETAG (dvs i pluralis) eller vilken typ av företag men gjorde inte det. När nu dessa ord väljs ut för att misskreditera min kollega Lars Carpelan så ser jag allvarligt på detta. Det kanske är förtal eller kanske bara idioti eller kanske bara en rökridå. Jag vet inte vilket som är värst.
Att ens antyda att Lars skulle ha gett mig information som är olaglig att vidarebefordra är oerhört trist. Visar detta på desperation hos kollegan? När ett beslut verkar gå emot så tar man till vilka tarvligheter somhelst.
Fortsättning på denna tragikomiska historia väntas. Kommer en ursäkt?
Eller skall kollegan bara vandra vidare i sin okunskap?
PS.
Jag vill barar förtydliga så ingen missförstår. Jag vet inte vem eller vilka företag som har lämnat anbud och jag kan helt ärligt säga att jag bryr mig inte heller, i detta läget, om det.
DS Redigerat 20090225 2247

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär