Villeroy




Oroande.

Jag har själv under en tid arbetat i deras fabriksbod och gillade det.
Bakom dessa 220 personer ligger familjer med "äkta hälfter" och skolbarn. Den oro som dom varslade känner måste kommunen försöka att lugna.
Jag har själv varit arbetslös och levt under knappa förhållanden, måste vända på kronorna för att få det att gå ihop.
Jag vet hur det är.
Det måste lättas och underlättas, det var den värsta tiden i mitt liv

Det som oroar mig allra mest är en mening i intervjun med Peter Larsson, vd för Villeroy&Boch Gustavsberg AB.

"Vad innebär det här för fabrikens framtid i Gustavsberg?
– Får vi igenom fabriksplanen, då ligger vi kvar. Då behåller vi lager, distribution och montering, säger Larsson."

Innebär detta att oavsett vad som händer nu så kommer det inte att produceras sanitetsporslin i Gustavsberg mer?

Att Lars-erik Alversjö och Lars Bryntesson går ihop i ett gemensamt uttalande är bra, det skall bli intressant att se om (S)&(M) kan lägga sina fejder åtsidan för att ta tag idetta på ett bra sätt?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär