ODD Fellow.

Ibland får jag frågan varför jag är medlem i Odd fellow. Här skall jag försöka förklara.

Det finns såklart massor av anledningar, en del är gemenskapen med mina Bröder, en annan är att vi försöker göra gott i världen. Dels i det stora och i det lilla. Genom gemenskapen utvecklas jag och jag hoppas på mitt sätt kunna ge tillbaka till Logen mer än vad jag tar ut och på så sätt kan vi växa.

I år, som är vårt jubileums år, valde vi att skänka mer pengar än normalt till välgörenhet.
I år skänker vi till följande organisationer;

250 000 kronor var till dessa två mottagare:

Forskningsbidrag till långtidscovid
Sjöräddningssällskapet – Hjälp till folk i sjönöd

125 000 kronor var till dessa fyra mottagare

Vid din sida – Mathjälp till behövande
Stadsmissionen – Mathjälp till behövande
Buagåren – Stiftelsen Odd Fellows barnkolloni
Maj-blomman – Motverka barnfattigdom i Sverige

50 000 kronor var till dessa mottagare
Kasubi Friends - Skolprojekt i Uganda
Sanitation Ambassadors, Sydafrika - Toaletter till barn och skolor i Afrika

 

Vad är Odd Fellow Orden?

Odd Fellow Orden är Sveriges största ordenssällskap som funnits i vårt land sedan 1884 och har sina rötter i medeltidens England.
Odd Fellow är en världsvid organisation med ett starkt fäste i Norden, men finns även bland annat i USA, Cuba, Australien, Filippinerna, Tyskland, Holland, Belgien och Polen.

Odd Fellow Orden består av en gren för kvinnor (systrar) och en gren för män (bröder).

Den Loge jag är medlem i har funnits sedan 11 december 1895.

Läs gärna mer här:

www.oddfellow.se

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär