Ett löfte till mig

Jag har lovat att inte beklaga mig över andra partier och deras frågor.
Jag har lovat att inte trasha andra partier och deras frågor.
Jag har lovat att inte tracka ner på andra partier och deras frågor.
Det löftet skall jag hålla. Detta löfte skall jag hålla för att jag vill verkligen inte bidra till en trist stämmning.


Idag träffade jag på, bland andra, Annika Andersson-Ribbing som kampanjade på Porslinets dag i Gustavsberg. Som de flesta andra partier i kommunen inklusive FI.
Det var trevligt att se att socialdemokraterna har annamat det program som alla partier har komit överens om. Att Socialdemokraterna gillar det som vi gemensamt har kommit fram till är bra.

Kommentarer

Hej Fredrik!
Kul att du gillar vårt program som också beskriver vad vi drivit för frågor i ledningsgruppen för Centrala Gustavsberg. Redan för flera år sedan skrev vi ett omfattande remissvar kring hur vi ville se Gustavsbergs framtid. Vi är såklart glada att det råder samsyn kring många av de frågor vi särskilt fokuserat!

Jag ser fram emot att få ta del av program från ert parti som presenterar er vision för Gustavsbergs framtid liksom skolans och andra frågeområden som jag brinner särskilt för. Det ska bli spännande att läsa! Hoppas ni presenterar era förslag före Gustavsbergsdebatten på söndag, då blir ju diskussionen roligare!
Fredrik sa…
"ert program".......
Äras den som äras bör.

På din andra fråga så kan jag inte annat än att hänvisa till vår valplattform.
Välkommen att läsa den.
http://www.folkpartiet.se/Folkpartiet-nara-dig/Stockholms-lan/Kommuner/Varmdo-/valplattform-2011-2014/
Hej Fredrik, jag har kollat din länk och ser att ni vill öka den ekonomiska ramen, bygga Charlottendal och öka antalet behöriga lärare bland annat. Det är ju bra, men jag undrar ju samtidigt varför ni med en folkpartistisk ordförande för utbildningsnämnden låtit bli att genomföra just det? Och istället gjort precis tvärt om denna mandatperiod ?
Fredrik sa…
Hej Kenneth och förlåt för att jag inte har svarat. Det har inte varit för att vara respektlös utan för att jag i nte såg din fråga i allat annat som är just nu.
Som du vet så har vi varit i en allians och då gäller det att ge o ch ta i alla frågor. Ibalnd får vi igenom våra förslag och ibland så får vi inte igen våra förslag. De du pekar på är de frågor vi vill se genomförda. Om vi får egen majoritet så gör vi det också.
Hlet okej Fredrik, det är mycket nu förstår jag. Jag förstår också av ditt svar att FP velat genomföra detta under mandatperioden men den övriga alliansen har haft andra åsikter!?
Det ter sig ju lite underligt då ni ju faktiskt innehaft ordförandeposten i berörd nämnd, vilken genomförandekraft har FP om man inte klarar det trots att man är ordförande? Ni hade ju kunnat få vårt stöd i några av frågorna.
Sen måste man ju beundra Peter Bondessons lojalitet mot övriga alliansen för han har verkligen argumenterat mot dessa förslag som om det vore hans egen övertygelse.

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär