SD gör det igen.. igen...

I en av kvällsdrakarna, expressen, kan man läsa ikväll på nätet att Joakim Larsson, ordförande för SD i Tierp och politisk sekreterare för partiet i riksdagen tipsar sina kollegor om media träning. I detta fallet är det "tips från coachen" tror jag.
Joakin Larsson tycker "att gå ner i potatiskällaren och låsa in sig" är en bra taktik mot alla konstiga frågor om man sagt "något skitkorkat".
Jag antar att Sverigedemokraterna har köpt en enormt stor potatiskällare så att de alla får plats? Dom kanske kan ha det lite mysigt, sitta med levande ljus och sjunga Kumbaya, Horst Wessel eller någon annan slagdänga från -30 talet som faller dem på smaken.

Våra lokala Sverigedemokrater har inte detta problemet för de säger inget alls.

Tillägg senare: Joakim Larsson i Sverigedemokraterna. I oktober 2009 ville han införa dödsstraff i Sverige. Jag vet inte om det är samma Joakim Larsson dock. Det visar sig att han är lärare. ds

Kommentarer

Jo, du har alldeles rätt i att det var jag som förespråkade dödsstraff. Det finns faktiskt tre stycken Joakim Larsson som är politiskt aktiva (minst): jag, en miljöpartist från Göteborg och ett borgarråd i Stockholm.

Tråkigt nog så måste man vara ganska försiktig när man uttalar sig i media eftersom vi sällan blir schysst behandlade.

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär