Lång tid utan blogg.
Jag vet inte vad som har hänt men det verkar som om jag har ”sparat” mina blogginlägg istället för att ”publicera” dem.
Så här kommer de på ett snöre.

Nu händer det lite i politiken också. - 20081124
Positioneringarna, som skall vara antar jag, är en konstform på vissa kanter. Det har tagit en oproportionerlig tid att ”ro skutan hit” men nu är det väldigt nära. Vi kommer att ha vårt möte den 8/12 där vi röstar om ”vem-gör-vad” de nästa två åren. Då MÅSTE allt vara klart

Det är snö nu! - 20081124
Min älskade påstod att jag var tvungen att gå till jobbet tidigare för att hinna. Men eftersom jag är så cool som jag är bestämde jag mig för att åka i vanlig tid. Se! SL klarade det, i alla fall gick min buss i tid och min tunnelbana höll sin tid osv…. Jag kom precis i samma tid till jobbet som jag alltid gör, 30min innan vi börjar.
Det var på vägen hem som problemen uppstod.
Men det är underbart att se alla snölyktor, snögubbar, snöslott, snöbollskrig och snöbarn som växer upp som svampar ur jorden.

Gaudisberg? - 20081123
Annika Andersson har som vanligt gett sig i kast med ett nytt uppdrag med den ivern.
Att utforma ”nya Gustavsberg”. Hon visar lite olika bilder på sin blogg och jag vill slå ett slag för Gaudi som inspirationskälla. Han mjuka, feminina former ( i mina ögon) vore väl perfekta i Nya Gustavsberg,,,, eller varför inte Gaudiberg?

Skolan lär – 2008 1122
Idag var det öppet hus på Skolan Lär där min son går.
På vägen dit hade jag och sonen snöbollskrig av stora mått. Det var ett lite världskrig som skedde mellan Ösbydalen och Skolan Lär.
Vi skrattade som tokar, jag och min son, och sprätte snö på varandra. Snöbollarna ven i luften som vita projektiler. Jag blev som barn igen. Som det var på sjuttiotalet i Skåne när jag växte upp. Där somrarna tillbringades på stranden, min mamma var ”hemmafru” och vintrarna i pulka backen. Det var då som somrarna var somrar och vintrarna var vintrar.
Nu är det andra krafter som styr.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär