Almedalsveckan

I en tidigare post påstod jag att: "Finns det någon annan än politiker, skribenter på diverse tidningar och politiker wannabees som bryr sig?"
En av dessa svarade genast på sin blogg att; och jag citerar;
"Det kan vara så att ingen gör det. Det spelar faktiskt ingen roll. TV, radio, tidningar och bloggare är här. Nyheterna på det inrikespolitiska området kommer härifrån.
Rubrikerna i svensk politik skapas i Wisby denna vecka."
jag blev lite förvånad. Menar verkligen Herr Mårtensson vi andra inte spelar roll?
Min fråga blir om det verkligen är så som Stefan Mårtensson tycker? Det spelar ingen roll om gemene man bryr sig om detta spektakel? Är det så att Almedalen bara är till för ett utvalt fåtal? Vi andra skall inte bry oss?
Igår i Aktuellt så kommenterades ett av Lars Ohlys utspel med kommentaren att det var "en politisk dagslända" dvs inte värt att fundera närmare på.
Expressen ahr idag förpassat sin rubrik (i deras nätupplaga) ALMEDALEN mellan ett "test om rekorddjur" och "Hedaman åtalad för dopning".
Även Herr Mårtensson konstaterar i sin blogg att Almedalen är ganska energilöst.
Åk därifrån då? Det verkar i alla fall så att minst 2 personer tycker att Almedalen, hittils i alla fall, är inget att ha.

Idag är det i alla fall folkpartiets tur. Då kanske det händer mer.
På den noten vill jag göra er uppmärksamma på en utmärkt idé från Folkpartiet i nacka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär