Jag har fått en kommentar från en bloggkollega Mårtensson.

Han informera mig om att i ett tidigare inlägg här på min blogg så frågar jag varför NVP inte publicerar en artikel på nätet när man väljer att göra det i den tryckta upplagan. Det är så att NVP inte var säker på om undersökningen var statistiskt tillförlitlig. Men då undrar man varför de väljer att publicerar i den tryckta upplagan men inte på nätet?


Tack för det Stefan, det visste jag inte.

Vidare så undrar han om jag är vänster eller höger. Jag kan informera Stefan om att jag, som ordförande i Folpartiet, är Liberal. Ibland kan det ses, med de trångsynta synsätten som "vänster - höger" tänkandet innebär, att jag är vänster men oftast höger. Så då är det det jag är.

Stefan reagerar på ett sätt, tycker jag, som visar på att han tror att det är mot honom mitt inlägg riktar sig. Jag beklagar om han har missförstått mitt inlägg, jag pekar absolut inte ut någon individ. Det skulle inte falla mig in att hänga ut någon på en blogg.

Som vanligt med Herr Mårtensson så finns det delar av vad han säger som är vettigt.

"En allians som är enig om de grundläggande frågorna tål att olika partier profilerar sig i detaljfrågor. Problemet är att Alliansen allt för ofta är dåligt handlingskraftig och allt för ofta låter sig styras från håll som borde ta styrning i stället. "

Det håller jag med om. Det enda som man möjligen kan säga vad det gäller om det är att partierna måste "förvarna" innan man kommer med olika nya bra ideer för att lyfta alliansen framåt. De andra partierna måste minst av allt veta vad som är på G. Det har varit lite si och så med det.

Alliansen måste, efter valet, bli mer öppen både inåt och utåt. Alliansen måste, för egen överlevnad, vara samlad och enad. Alliansen måste, för trovärdighetens skull, föra en gemensam politik där vi fortsatt strävar efter medborgarnas bästa.

En röst på ett Alliansparti måste vara en röst på en samlad allians med särskiljbara egna partier.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär