Vilka budskap man sänder

Jag nattvandrade igår, det var inget att göra. Ett par flämtande ungdomar, det var allt, det "värsta" var ett par från New Yourk som kom fram och undrade om vi kunde berätta var de var.
Däremot hade vi en diskussion om signaler.
Jag menar på att alla får vara klädda hur de vill bara man är medveten om vilka signaler man sänder ut och vilken respons man får på de signalerna.
Min kollega Solveig menade genast och med en viss bestämdhet att en 20årig tjej skulle kunna gå naken nedför kungsgatan utan att bli antastad.
Det är klart att i en perfekt värld så vore det så men nu är det inte det och det var inte precis så jag menade.
Om man väljer att spatsera naken nedför en gata, ha skinheads kläder eller gå i kilt så måste man veta vilken typ av signaler man sänder ut MEN också tro sig veta hur dessa signaler uppfattas och vad som kan sändas i retur.
Det har inget med ett feministiskt inlägg för en eventuell nakechock på kungsgatan.
Om man idag går med skinheadskläder i rinkeby måste man veta signalerna, på samma sätt som om man har en extremt kort kjol i en rulltrappa.
Vilka signaler sänder jag ut och vilka signaler kan jag få i retur.
Det är nog så viktigt att veta i dessa dagar...

Jag ser att KD+C har haft en pressträff med Nacka-Värmdö Posten under veckan.
Där vet man vilka signaler man sänder, jag undrar bara om de vet vilka signaler de kan få tillbaka?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär