En tredjedel av livet.

När vi föds är vi alla ganska lika. men med åren utvecklas vi till olika individer med olika tycken och smaker, olika personligheter och viljor. Ju äldre vi blir desto mer unika blir vi. 
Trotts det behandlas äldre som en grupp med samma önskemål om livet och med samma behov. Det tycker jag är fel, jag vill se individen.



Jag vill att det skall bli lättare att bli äldre, ålderdomen är i alla fall snart en tredjedel av livet och det kommer bara att öka, vi blir bara friskare och friskare. Vi i folkpartiet vill ha mer frihet att välja hur länge man vill jobba, och större inflytande över ens liv när man behöver andras hjälp.

Under Folkpartiets tid i kommunen har vi aktivt hjälpt våra äldre, det finns nu datakurser för äldre och vi lovade vårdhundar, de finns numer.

Under nästa mandatperiod vill vi i Folkpartiet att det skall bli lättare för våra äldre att påverka där dom bor och lever, men också samhällsplaneringen. Våra äldre borde komma till tals mer i frågor som berör dom.

Jag vill att våra äldre skall ha mer frihet att kunna välja hur länge de vill jobba och större inflytande över sitt liv när man behöver andras hjälp.

Om jag får bestämma finns det trådlöst internet (WIFI) på alla boende för äldre.
Om jag får bestämma skall våra äldre kunna välja mat från menyer, ett glas vin eller liknande är också viktigt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär