Avhopp från SD i Mariestad.

Idag kan man läsa att SDs toppnamn i Mariestad, Staffan Gising, hoppar av SD.
Som anledning uppger han bland annat att "Man (Sverige demokraterna, min tolkning) använder sig av samma retorik som Nazityskland gjorde mot Judarna" och "Jag kan inte med hedern i behåll jobba för ett parti som så flagrant gått ifrån sin egen politik. "
Det är starka ord.
Ännu en "parti vän" hoppar av från SD. Det som är intressant att läsa har är att Staffan skriver; "40% av allt partistöd som betals via kommunerna ska gå oavkortat till riks, jag undrar varför vi aldrig ser en redogörelse hur dessa pengar används ?" Är det ett Gising-gate som rullas upp? Kommer det att avslöjanden om SD topparnas penning användande?
Vidare skriver han "Jag väljer att idag lämna min kandidatur för sverigedemorkaterna eftersom det visat sig vara ett parti för rasister och avdankade politiker som ser sin chans att via SD komma in i riksdagen, eftersom de inte platsar inom sina gamla partier" Det kan väl inte vara den egna vinningen som styr? Plånboken framför ideologin? Kan det vara så att om SD kommer in i riksdagen så kommer de bara att rösta Vilda västern? Ingen partilinje eftersom det är plånboken framför ideologin?


Torbjörn Jerlerup skriver här. Seved här och Nilkas Odelberg här och Carina Boberg här.
Exp,
Här är vad jag tidigare har skrivit om "dom": Sverigedemokraterna läs särskilt denna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär