Maud... min Maud

Jag har ett förflutet inom service branchen. 10 år på Hotel Birger Jarl i ledningsgruppen och en massa år innan dess på andra hotel bland annat Ystads Saltsjöbad.

När jag nu får höra att Centern föreslår att sänka momsen för den branchen som omsätter mer pengar än stålindustrin och bilindustrin tillsammans blir jag oerhört glad. Glad som en speleman.

Om man kan få igenom detta så fort det bara går, det borde vara en prioriterad åtgärd, kommer det att vara en injektion för hela den branchen. Som den så väl behöver.

Stefan (C) Mårtensson har även skrivit om detta både här och här. Sen att Stefan väljer att ge sin egen partiledare betyget "väl godkänt" är inte så konstigt. Jag tycker inte att hennes tal som sådant var bra eller bättre än någon annan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär