Det enda säkra i livet är döden och skatterna.

Stefan Mårtensson är inte död, bloggen är inte död och Jan Dolk höjer, okritiskt?, Stefan Mårtenssons inlägg till skyarna.
Allt är som vanligt. Intet nytt under solen.

Ett par saker i Stefans blogg slog mig.

Han tackar mig för helgonförklaringen av honom men mig veterligen så måste man vara död innan man kan bli helgon? Och att man skall ha gjort ett eller annat mirakel. Stefan Mårtensson är inte död, det har han själv klart avfärdat och enda mirakulösa som Stefan har klarat är väl att ha blivit moderat från att ha varit grön liberal.
I alla fall vad jag är medveten om. Han kan vara både en handpåläggare och i bland är hans språk så formellt och fyllt av fakta att jag har hört att "-det låter som han talar i tungor." av medlemmar av almänheten.

Nåväl att jag personligen har gjort Stefan Mårtensson till helgon får väl ses i ljuset av att han gjorde mig till Fransiskaner munk en "Broder". Jag fortsätter med att kalla "S:t" Stefan för just "S:t" Stefan. Möjligen med att jag lägger till "kanin öron"



Bilden till vänster är S:t Stefan och den till höger är
"S:t" Stefan Mårtensson.
Stefan pratar på sin blogg om att kommunstyrelsemötena numer är hemliga och inte så välbesökta. Jag beklagar, och jag menar det uppriktigt, att inte fler kommer till KS mötena men det är inte så att det precis är "endast ståplats" på våra möten, inte ens när de var på kvällstid. Då skall man veta att det finns kanske 10 - 15 sittplatser i rummet.
Besöksfrekvensen är ungefär lika stor på KS som det är på våra kommunfulmäktigemöten.
Min fasta övertygelse är att et spelar liten roll vilken tid på dagen som dessa möten går av stapeln.
Kvällar eller dagar, folk kommer inte i alla fall om du inte har en speciellt intresse för en endaste fråga. Då kommer de oavsett tid på dygnet.
Där finns ett jätteuppdrag att arbeta med, få medborgarna att intressera sig.

PS. Jan Dolk menar att Stefan Mårtensson har gjort det igen... Han skriver "Uppstånden igen" och menar på att Stefan har kommit tillbaka till de levande. Jag vet inte om Stefan studsar mellan de levande och de dödas rike som en studsboll men ... när var Stefan dödförklarad förra gången?
Vidare menar Jan Dolk att uppståndelsen om hans tystnad beror på att "bloggen verkligen har något att säga och när han säger det; ÄR TROVÄRDIGT."
Igen har du fel Jan. Jag har skrivit om Stefans tystnad direkt en gång och indirekt en gång. Mindre gånger än jag har behandlat SD.
Att man reagerar på en bloggs tystnad beror snarare på just det... tystnaden. Är man van vid skvalmusik så reagerar man när det tystnar och undrar vad som hände. Inget annat.
DS

Kommentarer

Hej bloggen,
tala om okritisk.
Bloggen Du själv höjer Stefan till ett helgons status utan vidare vilket jag som den uppmärksamme kan notera, inte gör.
Frågan är om Du nu överhuvud taget vet vad Du skriver om.
Som någon sa att vara liberal innebär att man får lov att vara splittrad. Jag undrar bara vad gränsen går apropå trovärdighet.
Jan Dolk
Fredrik sa…
Men Snälla Jan
För det första; Det går alldeles utmärkt att kalla mig Fredrik och inte "bloggen".
För det andra; om du inte kan se förbi "S:t" grejjen och min egen "broder tuck" så vet jag inte ...

Stefan skriver kul och roligt och ibland rätt. Enligt mig så sjunker och ibland försvinner Stefans trovärdighet när hans språk och sarkasmer blir som det blir. Men det är mellan Stefan och mig. Du däremot verkar att alltid köpa allt som Stefan skriver på sin blogg. Tänk lite kritriskt ibland, det är uppriskande, jag lovar.
Och för sjutton gubbar. försök att vara lite optimistisk och glad ibland, även det är ganska uppfriskande.
Hej Munken Fredrik,
Du är nog den enda och första människa som säger och dessutom skriver att just jag behöver tänka kristiskt. Det var en gång annat ljud i skällan, men som sagt med liberalismens syn har Du ju all rätt i världen att vända kappan efter vinden.
Även enligt min mening; bara Du gör ett bra jobb.
Jan Dolk

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär