Vad har man sin blogg till?

De senaste par veckorna har jag verkligen tittat runt på olika bloggar av olika åskådningar och karaktärer.
Några bloggar är rakt på, "in your face" så att säga.
Min vän Staffans blogg är ganska enkel. Det är bilder. Förbaskat bra bilder och roliga bilder, men bilder. Ingen dold agenda inte.
Stickkontakt, är en otroligt skön blogg med en inspirerande syn på klotter. Ganska raktfram och lite "hemlig" men sååå himla roligt gjord.
Sen har vi kategoring "jag skriver inte för att jag vill utan för att jag måste"
Jösta Claesson verkar vara en sådan.
Sen har vi några som bloggar för pengar.
Blondinbella och Kenza är några. Jag tänker inte länka dit eftersom de får träffar i alla fall :)
Sen har vi de med talang för sarkasm
Vår egen S:t Stefan är en, Cornelia en annan. S:t Stefan har en "spin off" på sin blogg som heter Värmdö leaks. Där kommer S:t Stefan att fortsätta med att publicera svårförståeliga mejl från obscyra politiker och andra saker han hittar i dokumentförstöraren. Låt oss hoppas att alla andra liknelser med Julian Assange (Wikileaks grundare) stannar där.
Sen har vi de som bara inte gillar något alls. Oavsett om det är rött, grönt, blått eller penga grönt. Den största bloggen i den kategorin är Jan Dolk med sin blogg. han gillar inget alls verkar det som. Inget passar och han vänder inte den andra kinden till utan berättar det som han ser det. Rakt och brutalt.

Vissa bloggar undrar man varför de skriver?
Själv skriver jag för att jag vill föra fram min åsikt eller mina tankar. Jag har en blogg utav samma anledning som jag blev politiker, jag hoppas kunna förändra samhället en liten del.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär