Mindre irriterad.

Idag skrev jag ett inlägg på min blogg. jag skrev det till del i affekt och jag vet att man inte skall göra det. Det tenderar till att inte bli bra då.
Men, jag gjorde det i alla fall.
Det handlade om hur jag tycker att NVP skrev fel eller inte alls.
Till min skräckblandade förtjusning så svarade Evelina Stucki på inlägget.
Hon gjorde det lite drygt 2 timmar efter det att jag postade inlägget.
Därav den skräck blandade förtjusningen.....
Såhär skriver Evelina.
"Hej Fredrik
Va tråkigt att du är irriterad. Jag tyckte det var kul att ditt inlägg kom in. Vi har tyvärr hårt tryck på debattsidan, så det kan dröja ett par veckor, och jag tycker dessutom att den passade bra samtidigt som ungkulturhuset invigdes. Angående huset så gjorde vi ju ett stort reportage för ett par veckor sedan? "

Tack.

Det är klart att när man ser något som ungdomar slåss så hårt för och arbetar så mycket för få ett bildreportage samtidigt som testet av ett bakverk får, vad som upplevs, mer tid och resurser så känns det lite surt.
Men det får man leva med.
Jag tyckte personligen att NVP kunde ha sänt en reporter till invigningen men som en kollega sa till mig idag.
"Det är därför du bara är politiker och hon (Evelina, min anm) leder en tidning"

Att inlägget passade bra är kanske mer en slump än en tanke kanske men den har nu kommit in i alla fall och trotts allt.

Kommentarer

Hej igen Fredrik

Måste bara få berätta om vår ungdomssatsning som äntligen är på gång nu. Vi har förberett under våren, men nu är det dags att bjuda i alla ungdomar i Nacka och Värmdö att själva skriva i sin lokaltidning, om sin egen vardag.
I veckan har det skickats ut affischer till alla gymnasieskolor och andra träffpunkter för unga. I nästa veckas tidning finns en annons om detta och i min krönika kan man läsa mer.
Kortfattat ska 10 unga under 10 veckor skriva varsin krönika i NVP. Syftet är att berätta hur det är att vara ung i Nacka och Värmdö 2011.
Sprid gärna detta vidare till dina ungdomskontakter - ungdomsparlamentet kanske?

Och skönt att du är mindre irriterad. Förstod däremot inte det sista citatet?
Fredrik sa…
Ja jag såg det och jag gillar det skarpt. Det ligger i linje med ett förslag som jag kommer att lägaa inför sommaren. :) Mer om det sen.

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär