Fantastiskt. Nytt parti med nya tankar.

 

För ett tag sedan läste jag något helt fantastiskt.
Ett av de lokala partierna tyckte att kommunen skulle begå brott.
Eller ja det är så det kan tolkas om man vill.
Partiet har på sin egen FB sida ”forum för politik värmdö” med 275 medlemmar lyft fram följande när det gäller översiktplanen.

En del som jag fastnade för var deras tredje del.
del 1 och 2 skiljer sig inte nämnvärt från de flesta andra partier.

men del 3..
3. Hemmesta måste få prioritet

1. Vi tillstyrker möjligheten att bättre nyttja lokalgator för intern trafik och minska störningar på Skärgårdsvägen.

2. Vägområdet för Skärgårdsvägen måste avsättas tillräckligt stort för att underlätta framkomlighet för alla trafikantgrupper.

3. Snarast måste insatser göras för att fräscha upp i centrala Hemmesta i avvaktan på att planarbetet blir klart.



1 - Man tycker alltså att man skall gå emot de boende som inte vill ha mer trafik på sina lokalgator, gator som förövrigt är närmast att likna vid villagator.
2 - Man tycker vidare att man skall expropriera mark från de som bor runt vägen för att öka biltrafiken.
Deras sista punkt är kronan.
3 - Man tycker alltså att kommunen skall göra ”insatser” (lite oklart vad som menas) i ett område som inte ägs av kommunen. Det är direkt olagligt.

Dom enda som kan göra ”insatser” i detta område är fastighetsägarna och de har fram tills nu inte orkat göra det. Försök inte få det till att verka som om ”kommunen skall fixa” på en privat mark.

Som ett nytt uppstickarparti som precis har blivit registrerat för valet 2022 är det bra att man har åsikter. Till och med helt avgörande. Men man kan i alla fall bemöda sig om att hålla dessa på den lagliga delen av registret kan jag tycka.

PS.
Jag har förstått att jag var otydlig med vilket parti i mängden detta är.
Det är såklart ”mitt val värmdö”
DS.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär