Dagen är kommen.

 Då är dagen här.

Dagen där jag i fortsättningen tjänar demokratin som ledamot i kommunfullmäktige. En hedervärd syssla. Det vill säga om man inte kapar platsen, går med i ett annat parti och röstar helt enligt vad man själv tycker och tänker och kringgår demokratin och de löften man avgett. Och ibland helt mot de regler man själv varit med att instiftat och skriva.

Mer om det sen.

Jag avgår nu från mina poster, alla poster, utom den i kommunfullmäktige.
Där kommer jag att sitta kvar mandatperioden ut.

Mina efterträdare är 2 kompetenta personer som jag hyser det största förtroende för. Amie och Sara

För er som undrar kommer jag att återgå till mitt arbete som jag var tjänstledig från om det går, i andra hand kommer jag studera och samtidigt söka andra jobb.

Att arbeta så många år med politik är roligt, förbaskat roligt, men de senaste åren har klimatet blivit hårdare och tråkigare. Det är inte samma goda stämning mellan företrädarna som det var förr.
Jag får fler trista gliringar från främmande människor om mig och min person och inte min politik.
Det var roligare förr.
Nu kommer säkert några troll att säga ”-Du för skylla dig själv för att du för en dum politik.” eller ”-Så går det när man inte lyssnar på medborgarna.”

De kommentarerna visar igen bara varför det har blivit tråkigare och obehagligare.
Jag tror jag kommer ta upp min blogg igen och ge min syn på tillståndet.

Slutligen vill jag säga;

Den som gör gott gör det mot sig själv. Den som gör ont gör det mot sig själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär