Reaktioner, vad vore livet utan dem?

Härligt med reaktioner.

även om de flesta kommer från ”oppon” och deras anhängare.

 Men så är det.

 Jag tänkte försöka sammanfatta lite vad som har hänt, kanske en storm i ett vattenglas men i alla fall.
Socialdemokraterna la en motion i där de vill att kommunfullmäktige skall beordra en facknämnd, i detta fallet utbildningsnämnden, att göra en specifik sak.

De fick genast stöd av resten av oppositionen, sverigedemokrater, vänsterpartiet och 3 vildar, det kallas de personer som har lämnat sitt tidigare parti, kapat platser i kommunfullmäktige och fortsätter agera. Det är en vedertagen term för det.

Jag argumenterar inte för eller emot den lagda motionen men det blev en fokalpunkt i många inlägg.
Motionen blev antagen och skall genomföras.

Min invändning är att det finns inga konsekvenser utredda för detta förslag.
Partiledaren för de 3 vildarna var stolt över att han hjälpt till med detta.

Då är det väl bra där?
Ja, det kan man tycka men det innebär att samma personer, enligt mig, inte kan argumentera mot eventuella problem som kan komma att uppstå till följd av detta beslut.
Vi vet inte om barngrupper splittras, men det är troligt.
Vi vet inte om fler lokaler behövs, men det är troligt.
Vi vet inte om föräldrar måste hämta och lämna sina barn i helt andra delar av kommunen än där de bor.
Vi vet inte alls hur detta beslut kommer att påverka vardagen för barnfamiljer. 

Yttermera har personer försökt att tysta mig. Det har förts fram till mig att ”-jag behöver tygla mig.” och "-var fick han luft ifrån?."
Nåja. Yttrandefrihet är underbart och den kommer jag att använda mig av för att säga vad jag funderar på om hur det står till.

Det står alla rätt att avhumaniserande säga ”majjon” om flera politiker som på sin fritid försöker göra vår kommun bättre på sitt sätt, jag kommer inte förringa oppositionen genom att säga ”oppon”.
Det som gör alla politiker till bättre politiker är bra politiker på andra sidan bordet.

Slutligen vill jag säga.
Det är svårt att klå en person som inte vill ge upp. – Babe Ruth.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Ishallar x3 eller vad?