Så roligt

 Fantastiskt roligt vilket gensvar jag fick på mitt senaste inlägg.

Några till och med trevliga.

Om man lämnar partiet så skall man göra det med hedern i behåll, stå upp för det du tycker är rätt men lämna tillbaka de platser som du har fått på ett partimandat. Skitenkelt.

När jag pratar om en oförrätt så är det inte bara mot partiet, i detta fall L, men även mot demokratin. Det är i mina ögon helt oförsvarbart att sjanghaja platser i kommunfullmäktige det högst beslutande organ som finns i en kommun. Ändå så försvaras det hejvilt med en massa olika argument. Men det är hur ni än väljer att vrida på saken så har dessa ”vildar” valt att ta röster från partiet och vända de till sin egen del.

Hur och varför man lämnar partiet är högst personligt och jag tänker inte spekulera i hela orsaken därtill. Och verkligen inte om dess personkryss kommer hamna här eller där. Det är lite förmätet i mina ögon.

En liten observation är att de allra flesta som ”lajkar” är mina meningsmotståndare eller så är de själva vildar.
Men häng kvar och följ min blogg.
Det kommer mer framöver på denna kanal. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Ishallar x3 eller vad?