Är Alliansen ett hot mot demokratin?

Niclas Sellberg från Svalöv i skåne ställer frågan Alliansen- Ett hot mot demokratin.
Jag kan inte annat än att hålla med Niclas i flera stycken av det han skriver. Folkpartiet LIBERALERNA är inte ett högerparti enligt mig. Folkpartiet LIBERALERNA ligger mer åt mitten till än Moderaterna gör. Idag är en röst på Folkpartiet LIBERALERNA även en röst på fortsatt Moderatstyre inte bara på riksplan utan även i min egen kommun.

Om en liberal väljare idag ser på oss så vet han att ett kryss på mig i kommunvalet är lika mycket en röst på fortsatt moderatstyre. Vill den väljaren det? Eller sneglar han (eller hon för den delen) mot Miljöpartiet? för att sedan ruska på huvudet och gå vidare eftersom en röst på MP är en röst på VPK också. Vi kan bara vinna denna hypotetiska väljarens röst genom att vara ett starkt liberalt alternativ inom en allians, med eller utan M. En röst på oss är inte bara en röst på fortsatt moderatstyre utan en röst på ett Liberalt tänkande. Vi måste kunna påverka Alliansen i rätt riktning dvs den liberla riktiningen.

Samma problem som Niclas pekar på finns inom de rödgröna. En röst på MP är en röst på VPK. Jag vet flera MPväljare som har börjat inse detta faktum att om de röstar på Maria Wetterstrand så får de också Lars Ohly.

Avslutningsvis vågar jag påstå att det finns fler än Niclas och jag som tycker detta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär