Jordbävninsområde och julefrid

Då är jag tillbaka på Värmdö efter en sejour i ett jordbävningsområdet.... Södra skåne.
Min far bor där och där firar vi jul, jag, min far och en av mina brödrer samt respektive familjer.
Så skedde även i år. Häromkvällen satt jag på en pub i Ystad med 2 av mina 3 närmasta vänner och snackade om en massa olika saker.
Vi pratade politik också, ganska naturligt.
Bland annat så pratade vi om blockpolitik och en av mina vänner nämnde att han tyckte att i och med blockpolitiken så var det "liksom ingen vits att rösta alls".
Jag hade egentligen inget bra svar FÖR block politiken utan bara flera argument MOT.
Finns det någon härute somhar argument FÖR blockpolitik så skulle det vara roligt att höra dessa.?
Det finns en enda som jag kan tänka mot och det är ganska svagt.... Det är att utan blockpolitiken så kommer det att krävas mer arbeta av våra folkvalda eftersom de måste söka konsensus vid varje försök till eget förslag.
Men nog sjutton blir det mer demokrati?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär