Jag beklagar


Jag beklagar att Stefan Mårtensson tror att vi inte är ett demokratiskt parti. På hans blogg tycks han tro att jag personligen styr vem som sitter på vilka platser och vilka som blir valda. Det gör jag inte. Jag kan komma med önskemål på var jag själv vill vara men det är också allt. Eftersom Stefan själv sitter i valberedningen för sitt parti så förvånar det mig att han inte verkar veta hur den demokratiska processen går till. Eller har Centern i Värmdö ett annat sätt?

Hos Folkpartiet Värmdö har vi i alla fall en fungerande valberedning som frågar och tar hänsyn till våra medlemmar och deras önskemål så långt det är möjligt.
Att Stefan skriver en hopdiktad intervju med mig där han säger att jag gillar kör (närmare bestämt manskör) må så vara. Den hade kunnat vara putslustig på ett underligt sätt men den faller platt tycker jag. Istället för att föra denna viktiga debatt på ett konstruktivt vis så väljer Stefan att skojja med den, det är förstås hans beslut och hans eget. Jag hade välkomnat en öppen dialog om hur vi skall dels locka till oss fler kvinnor till aktivt arbete inom partiet och sedan få dem att ställa upp på ”valbar plats”

Nåväl, jag förstår att Stefan raljerar över hur få kvinnor vi inom folkpartiet har i nämnder och liknande. Så är det, våra tjejjer sitter på de poster och på de platser som de vill, eftersom vår valberedning tar hänsyn. Det finns flera tjejjer som inte vill ha platser men som gör ett väl så bra jobb på andra platser inom partiets organisation.

Jag skulle vilja uppmana Stefan Mårtensson och Centern, där Stefan själv sitter i valberedningen, att redovisa vem som besitter de olika posterna, det skulle varar roligt att se hur många kvinnor ni har med er.
Vad jag vet så har Stefan blivit nominerad till Bygg, Miljö och Hälsonämnden, hans kompis Pålsson (en kille, jag är osäker på stavningen och förnamnet och ber om ursäkt för detta) är nominerad till Socialnämnden och Hans Lindkvist är nominerad till näringslivsrådet.
Sen vet jag inga fler men jag är säker på att Centern har fler tjejjer som de kan och vill lyfta fram?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär