Kriget i Irak.


Jo jag har en åsikt där.
Inte sjutton finns det väl någon som tror at Saddam var ett reelt hot mot världen? Kanske var han ett hot mot sina grannar, fråga Kuweit, men inte mot hela världen.
Jag tror att det enbart var för oljan och att allt annat var en väl fabricerad ursäkt för intåget. Fast, som vanligt, tänker de inte steget längre.
"-duh. vi vann... vad gör vi nu?" Tänk Homer Simpson här.
Man kan inte bara vinna kriget, man måste också vinna freden. Vilket USofA gång på gång på gång missar. Nåja, en eller annan gång har dom väl klarat det..... tror jag... låt mig tänka..... Grenada anföll dom Oktober 1983...
Grenda har idag nästan 90000 invånare.
Starkt jobbat av USofA att klara det....... patetiskt.
Nåja, jag driver iväg.
Nu är USofA i alla fall i Irak och skall fixa biffen.
Vilka alternativ finns det?
1 - USofA skulle haft en interimsregering klar med allt som den behövde vid invasionsdagen.. men shit det hade dom inte... så då går vi till alt 2.
2 - USofA kan i dagsläget inte dra sig ur utan att störta landet i ett blodigt inbördeskrig.
3 - USofA stannar tills läget är lugnt. Passar samtidigt på att skaffa en massa feta kontrakt till sina bolag, testar nya vapen och material. Men dra sig ur snabbt utan totalt och blodigt inbördeskrig kan de inte.
De kommer alltså att stanna i det landet ett tag till. Sen så h ar juh Iran börjat segla upp som ett hot. Under över alla under.. De har Olja de också... ;)
usch vad jag är trött nu :D Nåja jag åtekommer med mer bloggande senare.
Jag önskar er alla en god natt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär