Vakter... Ett oplanerat blogginlägg.


Jag har precis avbrutit ett pass inne på Ung-08.
En av dessa vakter med ett övedrdrivet sinne för "-Det är bäst att du ändrar attityd" stil överföll mig.
Jag var inte dryg eller på annat sätt otrevlig utan påpekade för vakten att det kanske inte var optimalt att han placerade en full tjej i vår soffa och bland våra värdesaker.
Då åkte man på detta "-Vet du inte vem jag är?", en hård blick på mig,
"-jag bestämmer var hon skall sitta" och "-du borde ändra attityd". Synd att jag inte är 15 år, små knall på mellis, då hade det säkert fungerat.
Efter lite prat mellan honom, han var tydligen vaktchef, och min kollega Helen bestämde jag mig för att dra mig tillbaka för kvällen.
Jag vet att de allra flesta vakter som finns på dessa tillställningar är bra, trevliga och korrekta. Men denna killen var inte något av det.
Hur en person med hans inställning kan ha en vaktbricka övergår mitt förstånd men han är kanske bra i andra situationer? Jag kan inte komma på en sådan situation men den finns säkert.
Bortsett från denna tragiska person och hans inspel var kvällen, det lilla jag medverkade i, perfekt och lika trevlig som innan.
All heder åt de som jobbar ideelt med UNG-08. Nigh Angels rockar och ett speciellt shout till Karin och Asli :D
Just nu nynnar jag på IQ med Magnus Uggla, bra låt.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär