På mitt jobb



På mitt jobb finns det en kille som heter Björn Rönngren, han har själv velat att jag skulle skriva om honom.
"-Då kommer folk att läsa" sa han vid lunchen idag.

Nåja jag vet inte det.


Björn är en kille på drygt 30 år med, om han själv får säga det, en 20 årings kropp. Det kanske stämmer, jag har inte sett den. Tack och lov.

ooh, jag glömde nästan. Han har lovat att nattvandra med mig sedan i Mars men har ännu inte "hunnit". Han har ett späckat schema vår Björn. Han är en gammal och sliten innebandyspelare med ett förflutet i Balrog. Jo, jag är lite imponerad över det faktiskt.

Han är separerad med ett barn, K, och har en ny kvinna i sitt liv, Klara. De planer han har för det närmaste 12 månaderna verkar vara vettiga, intelligenta och uppnåeliga. Inga vilda fantaiser här utan stadig lunk uppåt.

Som ni kanske förstår så är Björn en kul kille, annars skulle jag inte skriva om honom.

Bilden ovan togs på vår "gruppfest" i juni där Björn ville dricka i kapp med mig. Han var sjukskriven i 2 veckor efter det. Jag skojjar inte. Det har säkert inget med varandra att göra utan var en slump bara.....

Om ett par veckor skall vi ha en ny "gruppfest" och då hemma hos honom i Södertälje. Då får jag väl "hålla i hatten" och inte låta spolingen dricka för mycket denna gången. Det kommer att berättas från den festen också i ett senare blogg inlägg.

I värmdöpolitiken är det full fart just nu, det sker mycket och kommer att ske mer snart vilket jag lovar att återkomma med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär