Drevet går.

Jonas Nilsson valde att avgå i Torsdags. Knappt var "liket/nyheten" ljummen innan korparna började kraxa. I bloggvärlden och i olika kommentarer till nyheten kom det fram att nu skulle Moderaterna minsann rensa upp och städa upp i partiet.
Patetiskt.
Om moderaterna har problem internt så anser jag att då skall dom få chansen att lösa det internt. Det verkar som om mina bloggkompisar enbart är ute efter blod. I så fall skall de själva se om sina hus? Eller skall vi snart ha möten som på toget och offentliga utfrågningar, spöstraff till de som inte håller måttet? Som under kulturrevolutionen i Kina.
I så fall vill jag att den som är utan skuld skall kasta den första stenen.

Men jag vet inte om moderaterna har interna problem?

Man kan ta ett exempel.
Jag kan, väldigt sällan, se att Lars Bryntesson är "påträngande". Men jag vet inte hur han är internt? Jag vet inte för jag är inte med på deras interna möten. Lika lite som mina bloggvänner är med på moderaternas interna möten, och andrahandsinformation räknas inte, den är färgad av givaren.
Lars B kan mycket väl vara så "påträngade" för han inte såg en annan väg att vara visavi Jonas N. Detta torde i så fall visa sig vid de nästa möten han och jag sitter med tilsammans.

En annan sak som slog mig vid det KS mötet jag var med vid var att Mats Skoglund från VPK vid ett par gånger begärde votering...... Jag fatade inte det då och gör det inte idag heller.
Var det bara för att dra ut på tiden så lyckades han jättebra, var det bara för att kolla så alla på Alliansens sida tyckte samma så lyckades han och var det bara för att obsturera och irritera så lyckades han också.
Men som sagt jag vet inte så jag blir glad för en förklaring från någon med mer insikt än vad jag har i denna frågan. Det kan också vara en partipolitisk taktik att obstruera ett möte, jag vet inte.

Den stora frågan vi har att brottas med nu är vem som Moderaterna kommer att för fram. Jag har min röst klar vem jag ser som deras nästa ESS.

Som en slump så heter min nästkusin i Danmark Lea Sneibjerg och fyller år snart. Grattis Lea.

Men vem vet, de kanske överrumplar alla och gör en totalt oväntat drag och delar upp Jonas "kvarlåtenskap" på flera personer. Det vore en intressant lösning också. Det som är viktigt i detta läget är att Moderaterna har bollen och de sköter spelet om sin man i kommunhuset, tillsvidare.

För övrigt hoppas jag att denna veckan kommer att bli lugnare än den förra var för mig.

Netti ligger och sover. Hon var ute och nattvandrade igår här i Gustavsberg. Det kom ganska plötsligt eftersom flera av hennes "ungar" undrade när hon och Annelie skulle ut och vandra igen.

Jag blir lite sugen att själv göra gatorna osäkra inatt. Jag kanske skall vandra inne i stan.......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär