Mårtensson medvetna missförstånd.

Nu har nog Mårtensson missförstått mig ang Pinnen i hamnen.
Jag har inte sagt att vi har bestämt det ena eller det andra. Jag har sagt att, enligt min uppfattning, så är detta en fråga som går på tvären av partipolitik. Och borde kanske behandlas tvärpolitiskt? Jag utryckte mig kanske lite onödigt luddigt.
Om det inte är möjligt (eller ens lagligt) att omrösta om en sådan för kommunen och kommuninvånarnas viktig fråga så måste man ta de "beprövade" vägarna eller välja andra vägar att gå.

Må så vara.

Min privata åsikt är att iden är rolig och borde förverkligas men kanske inte så "stelt" som ett fyrkantigt "legotorn" rakt upp. Det har jag sagt till Dag Landvik för ett tag sedan och jag vidåller detta. Om man nu vågar bygga detta hotell så måste man våga även med den exteriöra desigen, ta till lite mer.


PS. ang Titeln, jag kunde inte motså frestelsen att leka lite med ord. Det är endast en lek inget annat. DS

Kommentarer

Jag har nu ändrat rubriken till folkpartister. Du skriver som om det är ett folkpartibeslut. Peter Bondesson skriver på samma sätt. Utformningen är en sak som får hanteras i en bygglovsprocess och det är något annat än ja eller nej, vilket är frågeställningen just nu.
Fredrik sa…
Jag säger som jag sa tidigare att det inte är ett beslut och jag kan inte ens se att det är "som om" det vore ett. Men det till trots. Min privata uppfattning är att förslaget jag har sett är trist och det står jag också vid.
/nuff said

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär