Va en del av lösningen...

...inte problemet.
Det tänkte jag på idag när jag läste en blogg på nätet ang "ettan".
Personen ifråga är väldigt "vältalig", han kan formulera sig bra. Men han drar bara upp saker som vi redan vet men kommer inte med en enda ny möjlig lösning.
RIMI lokalen skall undersökas har jag fått löfte om, sen får vi se vad det leder till.
Det är en reel möjlig lösning. Att gnälla om huruvida det är mörkt eller inte (inte, har jag och oppositionen fått löfte om) på vägen upp till "ettan" är inte konstruktivt.

Om vi (kommunen) hade haft mer mark och fastigheter så hade detta problem kanske inte uppkommit. Nu har vi inte det utan vi får göra det bästa möjliga av det vi har.

Olika intresenter har olika förslag och agendor.
Jag har vissa, Annika Andersson har andra.
Hon och jag är i alla fall överens om att vaktmästarvillan inte är det bästa för våra unga.
Jag anser att det är, tillsvidare, det bästa som finns. Det gör inte hon.
Skillnaden är att vi två arbetar vidare för att se flera möjliga lösningar.
Var inte en del av problemet utan en del av lösningten, om jag och Annika kan lägga partifärgerna åtsidan för att arbeta gemensamt för våra unga så kan ni andra också göra det.

Jag antar att jag kommer att få en massa kommentarer och samtal om denna bloggen nu men det må så vara. I mina ögon så måste "ettan" få ett bättre långsiktigt öde än det har idag.
Våra unga är vår framtid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär