Jonas Nilsson avgår

Ikväll satt jag med på det möte där Jonas bestämde att han skulle avgå. DN SR SVD

Vi, C och KD talar om att vi saknar förtroende för Jonas, att vi vill hålla ihop Alliansen och att frågan om Jonas framtid ligger hos moderaterna. Efter bara 40 minuter ajournerar vi oss och mittenpartierna går in till vårt rum och moderaterna överlägger för sig. Efter bara 15 minuter återupptas mötet. Ordet går till moderaterna och Jonas Nilsson. Han meddelar direkt att han avgår som ordförande i kommunstyrelsen. "Har jag inte förtroende så avgår jag".
Det är nu upp till Moderaterna att få fram en person som kan leda Alliansen vidare. Jag har förtroende för att de kan hitta denna personen.
När det kommer ett förslag på vem denna person är så kommer det att bli mycket arbete för han/henne (det vore bra om det blev en tjej).Han (eller hon) kommer att leda Alliansen in i valet 2010, bara det är en enorm uppgift.

När Jonas Nilsson satt och ledde KS mötet igår så var det med insikten om vad som hade skrivits och att vi skulle ha mötet idag. Trots detta så skötte han sitt uppdrag med bravur. Det kallar jag "ballar av stål" och det står jag för.

Jag gratulerar Jonas till ett starkt beslut.
Credit.

Jag skulle vilja att du, min läsare, tar dig tid att titta på de olika reportagen ovan och sen kan du själv se hur olika rapporteringen var om samma möte och effekt av sagda möte.

Däremot sitter jag och tittar på kommentarerna till Stefan Dozzis oturliga uttalande i NVP där några tycker att Lars Bryntesson skulle få makten igen.
VAKNA!!!!!!
Vi har äntligen vänt skutan ekonomiskt, då tar vi väl inte in den gamla kaptenen igen?
Jag kan inte se ett realistiskt scenario där Lars Bryntesson skulle komma igen.

I NVP säger Signaturen Harald på Värmdölandet.
Rökt "fisk" smakar fint på Värmdö. Nu måste Folkpartiet äntligen komma till avslu. Vakna!!
Kul att du tycker det och tack för förtroendet.

Vi ber att få återkomma.

Allt för idag.



Kommentarer

Tråkig situation, men bra skrivet. Tack!

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär