UNDERBART!!!

Jag var på mitt första KS möte idag och det var juh helt ok. Fast kaffet var kanske lite väl svagt, skulle inte skada med mörkrostat nästa gång :D
Jag var den som var mest "ledigt klädd" fast "vi" var visst sju med jeans. Nu är det väl så att jag räknar endast blåjeans och då fick jag det till 4 med mig.
Löst och ledigt.

Jag tyckte det var många bra beslut, ett par som jag fick svälja för att vinna andra och en eller två överraskningar.
Jösta Claesson släpte en mindre bomb, jag och några andra kom med en skrivelse ang hyresrätter. Jösta var initiativtagare till skrivelsen även om han och jag har pratat om den i flera månader.
Trist att Jösta inte kunde stå pall för sina partikamrater utan måste slänga in en "att sats" som vi andra inte var med på. Vi var alla sju partier men Jösta skulle nödvändigt göra partipolitik av det som är så viktigt för våra utsatta medborgare och ungdomar.
Trist. Skrivelsen gick igenom men Jösta fick inte med sin lilla papperslapp.

Jag läser på Nätet att Stefan Dozzi har sagt att Jonas skall avgå imorgon på mötet.
Jaha... Det återstår att se.
Om jag hade kunnat spå i framtiden lika säkert som dessa reportrar så hade jag satsat pengar på lotto eller på spårbilar, det är en lika säker vinst på begge....
Imorgon eller på Fredag så vet vi hur mötet med Moderaterna gick, vi skall veta att det var dom som kallade. Inte vi som ville komma.

Väl mötta

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär