SELECTA

Jag har tur, eller kan det vara skicklighet?På det ställe där jag jobbar har man en oerhörd förståelse för medarbetarens behov både på men även utanför arbetet. Idag, som exempel, är jag ledig för att min son har studiedag. Det var inga problem, min närmaste chef Ami lyssnade och sa "-klart att du skall vara ledig".
Med tanke på att jag är katten bland hermelinerna när det gäller ordföranden inom alliansen, jag tror jag är den enda som är anställd, så är det lika viktigt där att ha en förstående arbetsgivare, eller i alla fall chefer. Jag har inga problem att få ledigt för mina politiska åtaganden heller och dessa kan bli oerhört påfrestande för arbetet ibland.
Perfekt. Det kunde nästan inte vara bättre.
Jag kommer att ägna dagen åt grisar i gruvor, toaletter i rymden och explosioner i underjorden med min son Alexander dvs Tekniska museet hägrar.
Bara för att det är studiedag innebär det juh inte att man inte kan lära sig något? Jag älskar att springa runt på museer med min son.

*Som en fotnot kan jag säga att vår högste VD Catherine "cattis" Sahlgren försöker att gå en runda en gång i veckan och hälsa på oss alla, en rikgtigt frisk fläkt när hon kommer. Ännu en kvinlig chef som är skicklig och empatisk. Yvonne Sörensen (VD på Berns) och hon borde träffas, det hade varit roligt.*

Veckan i politiken har mest handlat om Villeroy och Boch. Jag har fått lite olika bud om "vems felet är" men nu tycker jag att inte att man skall kasta skit utan fixa problemet och se till så det inte händer igen. V&B måste få vara kvar i Gustavsberg, det varumärket är vårt. punkt och slut.

Jag vill passa på och tipsa om en "blogg kollega" Stefan Mårtensson och hans kommentarer om avgångar bland Sveriges kommunpolitiker. Det må vara att Stefan och jag inte alltid tycker samma eller tänker samma men äras den som äras bör. Denna bloggkommentaren till artikeln i SvD är kvick, rapp och lagom sarkastisk. Detta inlägget gillar jag.

SvDs artikel manar till eftertanke hos oss politiker. Vi måste förbereda våra förtroendevalda bättre inför nästa val, verkligen förklara vad det innebär att sitta i en nämnd eller kommunfulmäktige eller annat kommunalt organ. Vi har faktiskt inte råd att förlora dugliga, skickliga eldsjälar i våra olika föreningar.

Annars så sitter jag och förbereder mig för styrelsemötet och diskussioner om valet 2010 som kommer upp där.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär