Folkomröstning

Jag tror fortfarande att det vettigaste är en omröstning i denna frågan.
"Pinnen i hamnen"
Om man läser insändare och hör på röster i vårt parti så förstår jag att denna skapelse väcker känslor.
Olle Markstedt (en av mina partikollegor) kom med ett vettigt inlägg i debatten som jag vill lyfta.

"Blir det, som jag tycker olyckligt, en folkomröstning om pinnen så finns det ju bara två val ja eller nej. Presenteras flera alternativ, kan dessa rangordnas sins emellan. Det viktiga är faktiskt att presentera förslagen på ett lättbegripligt sätt. När vi sedna ska välja gäller det att lägga stor vikt att pedagogiskt förklara för dem som inte fick "sina" synpunkter tillgodosedda."

Det låter vettigt tycker jag, på så sätt borde alla bli tillfreds med hur det gick.
En demokratisk process har "fött" fram förslag si eller så. De andra gick inte vidare.
Då återstår bara att bestämma vilka förslag som skall presenteras i en folkomröstning och vem som skall ta fram dessa förslag.
Förslag någon? :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär