Ny KSO på Värmdö..

Igår kväll blev det klart att Moderaterna på Värmdö nominerar Lars-Erika Alversjö till ny KSO.
Såhär lyder deras egen pressrelease och den är inte läckt utan skickad direkt till mig med tydlig avsändare - mottagare.

"Lars- Erik Alversjö har nominerats till moderaternas kandidat som ny kommunstyrelseordförande i Värmdö.

Lars-Erik Alversjö ( 56 ), bor i Evlinge, är gift, har tre söner och anställd vid Telia, nominerades till uppdraget vid Värmdömoderaternas extra årsmöte i afton.
Värmdö kommunfullmäktige beslutar i ärendet den 26 november 2008.
Lars-Erik Alversjö har under en lång tid varit förtroendevald för Moderaterna i Värmdö kommun, bl.a verksam i skolfrågor och senast som ordförande i Ungdoms-, Kultur & Fritidsnämnden.

”Jag är uppriktigt glad och hedrad över det förtroende, som mina partivänner visat mig genom nomineringen. Jag ser med förväntan fram mot det nya politiska uppdraget”, säger Lars-Erik Alversjö. ”Värmdö är en fantastiskt spännande kommun med stora utmaningar, som väntar på lösning. Det kan gälla fungerande infrastruktur som vägar, vatten och avlopp i kommunen eller att erbjuda bra förutsättningar för våra skolor eller till vår äldreomsorg”, fortsätter Lars-Erik Alversjö.
”Min förhoppning är att allianspartierna och övriga partier i kommunen ska medverka i ett gott samarbetsklimat till att erbjuda värmdöborna god kommunal service. Ytterst ska dock öppenhet och dialog med värmdöborna vara grunden för den politiska inriktningen i kommunen”, avslutar Lars-Erik
Alversjö.

Övriga partier i Allians för Värmdö, dvs Folkpartiet i Värmdö, Kristdemokraterna i Värmdö och Värmdöcentern har informerats om nomineringen av Lars-Erik Alversjö.

Värmdö 24 oktober 2008

"
Bra där, jag gilalr Lar-Erik och har suttit med honom i Barn och ungdomsnämnden ihop tidigare. Jag tror och hoppas att han representerar en ny typ av ledarstil, det kan man i alla fall läsa ut av pressrelesen ovan.


GRATTIS LARS-ERIK!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär