Smutsig valkampanj?

Mårtensson har i en bloggpost diskuterat att en kommande valkampanj blir smutsig eller inte. Även SVD har skrivit i det ämnet.

Jag har varit orolig för det i en längre tid och har därför inlett en diskussion med ordföringarna i alla partierna i Värmdö, ang vett och etikett.

Mårtensson är inte säker på att problemet är de social medierna men jag är tyvärr inte lika säker. Jag tror att problemet är just enkelheten i att skapa en blogg eller att lägga upp ett eller flera konton på ex facebook.



Det är väldigt enkelt att uppträda som någon annan på nätet, att gå under alias eller uppträdad med falskt namn. Att sprida desinformation från bloggar med namn som "socialdemokrat i värmdö" eller "orolig centerpartist".

Jag vet inte hur man skall komma tillrätta med detta eller om man ens vill det? ÄR det upp till mottagaren att bestämma, att sålla och att väga argumenten när man inte vet vem som är avsändaren? Inte helt riktigt tycker jag.

Att försöka vinna en diskussion med en anonym person är som att skuggboxas med förbundna ögon.

Jag tror att alla som är aktiva måste ta en ordentlig titt på sig själv och på sitt parti för att se om vinst i valet helgar medlen.

Jag vet i alla fall att jag inte kan tänka mig att gå under falskt namn för att aggitera politiskt här, på facebook eller på annat sätt lura folk.

Det är bara ohederligt och lämnar en sur smak i munnen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär