Avhopp eller mognad?




I dagens lokalblaska NVP pratas det om de avhoppen som har skett inom politiken i Värmdö och Nacka.


VÄRMDÖ – 15 avhopp


Moderaterna; Robin Nylén Björn Ulfvin Sofia Nevalainen Jonas Nilsson Yvonne Astelius

Folkpartiet; Katarina Aspenberg

Socialdemokraterna; Oskar Fredriksson Inga Östergren LindPer Cederholm Daniel Mathisen

Vänsterpartiet; Maria Hollsten

Miljöpartiet; Max Ljunggren


I Nacka är motsvarande siffra 9 avhopp.


Jag skall inte säga att jag känner alla men jag känner iaf till de flesta och det är, så vitt jag vet, inte några avhopp på grund av ilska eller annat trist. det är väl simpelthent så att det var vår "tur" denna gången.

Sen gäller det kanske att föryngra, förändra och ha kul på mötena och inte alltid gå i konfrontation. Då blir det roligare att gå på mötena och kanske, men bara kanske, att sitta som åhörare.

Kommentarer

Du menar att Jonas Nilsson lämnade utan att den bakomliggande orsaken var "på grund av ilska eller annat trist"? Heja i så fall.
Fredrik sa…
sorry. Mittåt Du har rätt där. Jonas var väl i så fall den enda som var en konfrontation.
Maria Hollsten sa…
Ett klargörande. Jag hoppade inte av utan flyttade från Värmdö till Nacka i december 2006 och är i dag aktiv i Nacka.

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär